• Saat ini anda mengakses IndoForum sebagai tamu dimana anda tidak mempunyai akses penuh untuk melihat artikel dan diskusi yang hanya diperuntukkan bagi anggota IndoForum. Dengan bergabung maka anda akan memiliki akses penuh untuk melakukan tanya-jawab, mengirim pesan teks, mengikuti polling dan menggunakan feature-feature lainnya. Proses registrasi sangatlah cepat, mudah dan gratis.
    Silahkan daftar dan validasi email anda untuk dapat mengakses forum ini sepenuhnya sebagai anggota. Harap masukkan alamat email yang benar dan cek email anda setelah daftar untuk validasi.

Kuasa Gravitasi Berhenti ! Bulan nabrak Bumi !

Santa!

IndoForum Newbie B
No. Urut
33078
Sejak
12 Feb 2008
Pesan
236
Nilai reaksi
3
Poin
18
Atom dengan nisbah terbesar atau bumi adalah alat pengukur waktu yang paling tepat. Hari ini kita telah membuktikan bahawa jam antarabangsa berjalan 1/10 detik lambat dalam waktu 24 jam atau satu hari satu malam. Data bahawa bumi berputar lebih lambat berulang-ulang kali dari setahun ke setahun hingga ke hari ini. Kelambatan bumi berputar pada paksinya kerana adanya geseran pada lapisan tertinggi atmosfera yang mempengaruhi penciptaan bumi.

Bumi yang terdiri daripada dua lapisan padat dan cair sudah tentunya akan mempunyai kecepatan putaran sendiri yang dipengaruhi pula oleh medan magnet luaran atau permukaan dan dalam bumi. Kedua-dua perbezaan ini akan mempengaruhi suhu bumi yang sukar dibayangkan kepanasannya dan kedinginannya. Ini bererti bahawa pada saat itu seluruh sistem universal saling bertaburan dan bertindihan antara satu sama lain kerana hilangnya kuasa graviti yang ada pada bumi sebagai pusat tatasuria yang sememangnya tidak disyaki lagi.

Ahli sains juga telah turut bimbang kerana bulan didapati semakin jauh daripada bumi yang pastinya akan memanaskan permukaan bumi dan bumi ketika itu berada pada keadaan yang amat menggerunkan apabila Kutub Utara dan Kutub Selatan berada pada garisan Khatulistiwa. Ketika itu air laut akan naik dan banjir besar akan berlaku kerana tahap ais yang mencair akan menenggelamkan seluruh bumi ini. Ketika itu air akan melimpah ke luar dari permukaan bumi dan hilanglah kuasa graviti seluruh sistem universal termasuk bumi. Akhirnya bulan akan jatuh bertembung dan berpadu pada bumi dan menimbulkan gempa bumi yang tidak sanggup dibayangkan lagi oleh akal kita yang cetek ini.









Kajian ini turut membuat kesimpulan bahawa suatu hari nanti matahari pula berada paling hampir pada bumi bahkan bintang-bintang lain turut rapat dan pasti berlaku geseran antara satu sama lainnya. Seluruh jagat raya ini akan hancur berkeping-keping bagai debu yang bertaburan dan bertebangan dan ketika itu cahaya setiap planet akan tembus dan menembusi dan merosakkan tenaganya dengan melakukan kilauan yang terang-benderang yang tidak sanggup dipandang oleh mata. Hukum matematik yang tidak diragukan lagi menguatkan penyataan kiama telah ditentukan masanya oleh Allah sebelum Allah merancang penciptaan alam semesta ini.



Akhirnya cahaya akan terus lenyap dan gerakan planet yang bertaburan dengan kelajuan yang tidak terkawal akhirnya berhenti. Sumber-sumber cahaya menjadi lenyap dan padam. Ketika itu tiada lagi kepanasan maka hilanglah zaman dan waktu yang ketika itu tiada apa-apa kecuali dingin dan gelap.

Semua yang hidup pasti mati / kiamat

Akhirnya bumi akan kehilangan tenaga untuk melakukan revolusi atau pusingan. Bumi hari ini berputar semakin lambat. Bumi juga didapati semakin tua. Kalau ia sama sekali berhenti berputar, kiamat pasti datang.

Bunyi Penciptaan

Gelombag frekuensi rendah di bawah 20 Hertz.

Penciptaan alam ini sebenarnya terjadi dari cahaya bunyi yang bermula pada satu ledakan atau letupan yang besar. "Big Bang"


btw, ajarin gw cara masukin gambar dong.. ada gambarnya jg 3 ni..


Bunyi Pemusnah

Gelombang frekuensi tinggi yang melebihi 20 kilo Hertz / Mega Hertz.

Akhirnya alam ini musnah sama sekali dengan kehadiran bunyi yang tidak mampu diterima pada mana-mana sistem kederiaan.

Permualaan penciptaan manusia adalah bynyi dan akhirnya sebuah penciptaan yang lebih besar ititu alam juga bermula den berakhir dengan bynyi. Manusia juga akan dihidupkan semula dengan bunyi.

Nyatalah bunyi itu suatu bentuk daya tenaga yang boleh membina dan memusnahkan. Bunyi yang tidak mampu didengari oleh manusia adalah satu daya yang paling kecil tetapi paling memberi manfaat kepada pelbagai penciptaan semula jadi.

btw, ajarin gw cara masukin gambar dong..ada 2 perkiraan bakal kyk apa nanti

Sekedar info kk,..
oh ya sourcenya http://rawatankesihatan.blogspot.com/2007_11_01_archive.html

liatnya di tgh2 kk..
ok ?
 
halah2....bahasa malay ya??

jadi pusing bacanya....
 
aduh koq mending bhs inggris drpd bhs mlayu ya ...
 
wah diambil dari website berbahasa melayu,awk jadi tak faham ..
by the way...berdoa ajah biar semuanya gak kejadian..gimanpun juga kita bakal mengalaminya but please not in my goddame time...


kiamat itu pasti,kapan terjadinya...itu kuasa Ilahikan
 
Kagak mgkn terjadi.. Harapan saja..
 
Yah.. Smua jg berharap ne cuma Hoax..

Kl mpe terjadi..

/wah
 
waduh..
bahasany gw gk tau..
maap dehhh

gw cmn liat gambar, sama awalnya
huahahaha
 
bahasa malingsia
Ane nga ngerti

bdw semoga nga terjadi
 
Berita dari negeri seberang ...
thx 4 share
 
btw,kan tiap hari kita lebih lambat 0,1 dtik tuh ?
klo 10 hari brarti 1 dtik ?
kalo 1 tahun brarti 35,3 detik ?
skg kan uda taun 2008 yah ?
brarti kita uda rugi 35,3*2008 detik dong ?
brarti kurang lebih 70600 detik ?
klo gitu brp jam yah ?
1 jam 50 menitan ya ?
huuuhh
 
ywdh deh tinggal berdoa dan perbanyak ibadah ajah /heh
 
apaan sih... gitu aja dipikirin... grativitasi bumi hilang itu milyaran tahun lagi.
 
kalo kiamat ya udahlah kita juga ga pada idup selamanya di bumi
 
Gpp sie asal matek smua kita bareng2 wkwkwkwk knp mesti takut??heran /hmm

lagian mate dgn peristiwa seperti itu adalah kematian yg indah menurut gw drpada mate karena dgorok bencong n whatever seperti yg d acara kriminal2 d tv /gg /gg
 
Assalamualaikum.

Saya ialah penulis blog yang post nya dipetik dan diletakkan di forum ini, sehingga menjadi topik perbualan hangat.

Semoga Bahasa Indonesia saya bisa improve apabila saya menyertai forum ini.

Terima kasih.
 
wele2..
ampe penulis blog ny aja mampir ke sini..
haha..hebat jg lo lik cari info gituan..Tumben abiz..
 
 URL Pendek:

| JAKARTA | BANDUNG | PEKANBARU | SURABAYA | SEMARANG |

Back
Atas.